Pogosta vprašanja devetošolcev in njihovih staršev
Kako je z malicami na GCC – kako dolgi so odmori oz. kakšne so možnosti zanjo v bližnji okolici šole?
Na šoli je poskrbljeno za toplo prehrano dijakov, ki jo zagotavljamo v sodelovanju s SIC Alme M. Karlin. Dijaki lahko vsak dan izbirajo med tremi toplimi meniji, na voljo so tudi hladna malica in solatni bife. Malicajo lahko med glavnim odmorom, ki je dolg 25 minut. Hladno malico lahko prevzamejo kadarkoli (podaljševanje odmorov bi podaljšalo pouk in posledično bi se pojavile težave s prevozi). Dijaki pa si malico lahko kupijo tudi v bližnjih pekarnah.
Kakšni so odnosi med profesorji in dijaki?
Na šoli se dijaki in profesorji trudimo za korektne medsebojne odnose, ki jih krepimo tako pri pouku kot pri druženju v projektih, na ekskurzijah in drugih obšolskih dejavnostih. Profesorji imajo za dijake tudi redne tedenske govorilne ure.
Kakšno je vzdušje na šoli?
Trudimo se za sproščeno vzdušje in ga spodbujamo. Zagotavljanje varnosti in medsebojnega spoštovanja sta za nas zelo pomembni vrednoti. Prijetno vzdušje na šoli ustvarjajo tudi številne obšolske dejavnosti, pester utrip med odmori, ki ga oblikujemo skupaj s programi Zdrave šole in Unesco ASPnet, med OIV, interesnimi dejavnostmi ter dejavnostmi dijaške skupnosti in spletnega časopisa Sledko (tematski dnevi in tedni, bazar znanja, projekt Veselje do znanosti, pustovanje, veseli december, koncerti …).
Ali je res, da dijaki ne smejo vstopati v šolo skozi glavni vhod?
Ne, dijaki lahko v šolo vstopajo skozi vse vhode.
Ali je res, da se morajo dijaki preobuvati v copate?
Zgradba GCC je spomeniško zaščitena, zato se trudimo za ohranjanje izvirnega, več kot 100 let starega stavbnega pohištva in tal (parket). Na hodnikih vzdržujemo čistočo, še posebej ob deževnih dneh in v zimskih mesecih. Dijakom se ni treba preobuvati, imajo pa to možnost, saj ima v kletnih prostorih vsak od njih prostor v garderobni omarici.
Ali ima vsak dijak svojo garderobno omarico?
Garderobno omarico si praviloma delita po dva dijaka. V njih lahko dijaki puščajo obutev in vrhnja oblačila, tako da jim tega ni treba nositi iz učilnice v učilnico.
Kdaj se šola odpre in kdaj zapre? Kje lahko dijaki čakajo, če nimajo pouka?
V šolo je med šolskim letom mogoče vstopati med 6.00 in 16.00. Če dijaki nimajo pouka, lahko počakajo v prosti učilnici, jedilnici, kabinetu dijaške skupnosti ali v šolski knjižnici.
Kdaj se začenja in končuje pouk? Kako pogosto se menja urnik?
1. ura se prične ob 7.55, občasno imajo dijaki tudi preduro, ki se prične ob 7.05. V predurah sta organizirana tudi dodatni in dopolnilni pouk. Dijaki praviloma zaključujejo s poukom ob 14.00 (7. ura), občasno tudi ob 14.50 (8. ura) ali 13.10 (6. ura). Urnik se zaradi objektivnih razlogov menja navadno trikrat na leto.
Ali sta začetek in konec pouka usklajena z javnimi prevozi (avtobusi, vlaki)?
Da. Dijakom, ki imajo izjemno slabe prometne povezave, omogočimo zamujanje pouka oz. predčasno odhajanje od njega.
Ali šola sodeluje z dijaškim domom?
Da. Dobro.
Kako pogosti so roditeljski sestanki in govorilne ure?
Vsak učitelj ima enkrat tedensko govorilno uro v dopoldanskem času, enkrat mesečno (praviloma drugi četrtek v mesecu) imamo skupne govorilne ure od 17.00 do 18.00. V šolskem letu sta dva roditeljska sestanka (september, februar oz. marec).
Kako poteka obveščanje dijakov in staršev?
Sporočila objavljamo na šolski spletni strani in na družbenih omrežjih (FB in Instagram), posredujemo jih po šolskem ozvočenju in po elektronski pošti preko eAsistenta (starši) in MS Teams (dijaki, učitelji).
Ali je na šoli dijakom dovoljena uporaba pametnih naprav? Kako je z dostopom do wi-fija?
GCC je šola, kjer učitelji občasno uporabljajo tudi metode pedagogike 1 na 1, ki spodbuja uporabo sodobnih tehnologij pri pouku. Za to so na voljo šolske tablice (iPad), velikokrat pa dijaki pri pouku uporabljajo tudi svoje naprave (metoda BYOD). Vsi dijaki imajo dostop do brezžičnega omrežja Eduroam, ki ponuja dostopne točke po vsem svetu. Dostopa ne omejujemo, za varno uporabo pametnih naprav pa imamo pravila, ki jih morajo spoštovati tako dijaki kot učitelji.
Kaj so to obvezne izbirne vsebine, interesne dejavnosti in kako se izvajajo na GCC?
Obvezne izbirne vsebine (OIV) in interesne dejavnosti (ID) so del predmetnika vseh programov. Izvajamo jih v treh terminih (jesenski, zimski in pomladanski). Tedaj ne izvajamo pouka po urniku, ampak se dijaki vključujejo v zanimive delavnice z različnih predmetnih področij, športa, udeležujejo se izbirnih ekskurzij, organiziramo pa tudi aktualna predavanja … Maturanti med OIV/ID izvedejo tudi maturantsko ekskurzijo.
Kakšna je ponudba tujih jezikov? Ali šola sodeluje z naravnimi govorci? Ali se lahko dijak predšolske vzgoje uči tudi več tujih jezikov?
Prvi tuji jezik je v vseh treh programih angleščina. Dijaki gimnazije in umetniške gimnazije lahko kot drugi tuji jezik izbirajo med nemščino, španščino in ruščino. Kot tretji tuji jezik lahko vsi dijaki programov gimnazija in umetniška gimnazija izbirajo med španščino, nemščino, italijanščino, francoščino, ruščino in kitajščino. Tudi dijaki programa predšolska vzgoja imajo možnost fakultativnega učenja tujih jezikov. Šola redno sodeluje z naravnimi govorci vseh jezikov, ki se poučujejo na GCC.
Ali lahko na šoli dijaki predšolske vzgoje poleg poklicne mature opravljajo tudi t. i. 5. predmet?
Da. Dijaki programa predšolska vzgoja lahko opravljajo na šoli 5. predmet splošne mature in skupaj z gimnazijci obiskujejo tudi priprave na maturo.
Kako so sicer organizirane priprave na maturo?
V programih gimnazija in umetniška gimnazija organiziramo priprave na maturo že v 3. letniku, ko se dijaki odločijo tudi za višjo raven temeljnih maturitetnih predmetov. Za te v 4. letniku organiziramo še dodatne ure (matematika, slovenščina) oz. jih razdelimo v skupine (angleščina). Za dijake programa predšolska vzgoja pa v 4. letniku organiziramo skupine glede na njihovo odločitev, ali bodo na poklicni maturi opravljali angleški jezik ali matematiko.
Ali je res, da se lahko kot maturant umetniške gimnazije likovne smeri vpišeš na katerikoli študij?
Da. Program se zaključi s splošno maturo, ki je vstopnica za vse univerzitetne in ostale višje- in visokošolske študije v Sloveniji in tujini. Približno polovica dijakov UG likovne smeri nadaljuje študij na umetniških visokošolskih zavodih, polovica pa se odloča za najrazličnejše druge študije. Tistim, ki se odločajo za študij, ki zahteva več naravoslovnega predznanja, v zadnjem letniku omogočamo tudi dodatne priprave na maturo.
Kakšna je razlika med gimnazijo in strokovno šolo? Kakšne možnosti za študij imajo dijaki, ki zaključijo šolanje v programu predšolska vzgoja?
Razlika je v zaključku šolanja in posledično tudi v zahtevnosti. Splošna matura s tremi obveznimi (slovenščina, matematika, tuji jezik) in dvema izbirnima predmetoma odpira vrata na vse univerzitetne (in ostale) študije v naši državi in veliko večino študijev v tujini, poklicna matura s štirimi predmeti (slovenščina, matematika ali angleščina, vzgoja predšolskega otroka in izpitni nastop z zagovorom) pa omogoča napredovanje na višješolske in visokošolske strokovne študije, kakršen je npr. študij predšolske vzgoje. V kombinaciji s t. i. 5. predmetom in opravljeno poklicno maturo je mogoč vpis tudi na nekatere univerzitetne študije; pogoje za to vsako leto znova določijo fakultete, objavljeni pa so v Razpisu za vpis v dodiplomske in enovite magistrske študijske programe.
Kako je s prakso v programu predšolska vzgoja?
Praksa je del predmetnika programa. V 1. letniku poteka strnjena enotedenska praksa običajno v spomladanskih mesecih, v 2. letniku strnjeno praksa poteka dva tedna, v 3. letniku so dijaki na praksi tri tedne strnjeno, in 4. letniku pa štiri tedne, prav tako strnjeno. V 2., 3. in 4. letniku se dijaki lahko odločijo tudi za prakso v tujini (program Erasmus+).
Ali se v programu predšolska vzgoja športne dejavnosti posebej ocenjuje?
Ne. Tečaji s področja športa, ki jih izvajamo na programu predšolska vzgoja, so namenjeni pridobivanju osnovnih znanj pri pohodništvu, drsanju, smučanju, plavanju in rolanju. Dijak mora dejavnosti opraviti, a zanje ne pridobi ocene. Te aktivnosti so priložnost, da se v njih vsak preizkusi in pridobi osnovne veščine, ki mu lahko koristijo pri delu z otroki v vrtcu.
Ali obstaja kakšna svetovalna skupina za dijake oz. svetovalno delo?
Šolsko svetovalno delo na šoli izvajajo psihologinje mag. Helena Maher Resinovič, Nives Laul in Maruša Grešak. Delovni čas svetovalne službe je od 8.00 do 15.00. Vsak oddelek 1. letnika ima skupino tutorjev, to so dijaki višjih letnikov, ki pomagajo in svetujejo prvošolcem, če imajo ti kakšne učne ali osebnostne težave. Na šoli je zaživela tudi skupina Supervizorji, ki se ukvarja s samopodobo, osebnostjo rastjo in mnogimi drugimi psihološkimi temami. Dijaki se srečujejo dva- do trikrat mesečno. Na vsakem srečanju je prisotna vsaj ena od psihologinj, občasno pa se jim pridružijo zunanji gostje.
Ali je za dijake z odločbami o usmeritvi s posebnimi potrebami način dela prilagojen?
Da. Dijakom, ki imajo odločbo o usmeritvi Zavoda RS za šolstvo, pripravimo individualizirane programe, v katerih natančno opredelimo prilagoditve. Učitelji redno izvajajo ure dodatne strokovne pomoči. Svetovalna služba koordinira vse aktivnosti, povezane z dijaki s posebnimi potrebami.
Kako poteka delo z nadarjenimi dijaki? Ali imajo uspešni dijaki kakšne prilagoditve?
GCC je prepoznana točka za nadarjene (European Talent GCC je prepoznana točka za nadarjene (European Talent Support Network) in referenčna šola v mreži šol za delo z nadarjenimi dijaki, ki jo koordinira ZRSŠ. Nadarjenim dijakom ponujamo dodatni pouk pri številnih predmetih, priprave na tekmovanja, na njihovo željo jim pripravimo individualizirani načrt izobraževanja. Na pobudo dijakov vsako leto nastajajo tudi novi krožki, kjer lahko dijaki poglabljajo svoje znanje in razvijajo talente.
Ali je za dijake, ki imajo pri posameznih predmetih težave, tudi organizirana kakšna pomoč?
Na šoli ponujamo tudi t. i. ure dopolnilnega pouka za dijake vseh treh programov, zlasti pri temeljnih maturitetnih Na šoli ponujamo tudi t. i. ure dopolnilnega pouka za dijake vseh treh programov, zlasti pri temeljnih maturitetnih predmetih, največkrat med prostimi predurami ali po pouku. V 1. in 2. letniku je to redna praksa, v višjih letnikih pa organiziramo ure dopolnilnega pouka na željo dijakov. Zelo dobro deluje tudi mreža učnih tutorjev (dijakov in nekdanjih dijakov), ki so na voljo za individualno učno pomoč. To izvajajo tudi nekateri učitelji.
Ali so ustna ocenjevanja na GCC napovedana? Kako pa je s pisnimi ocenjevanji?
Na GCC spodbujamo tudi odgovornost dijakov, tako da splošnega napovedanega ustnega ocenjevanja ni. Se pa dijaki z vsakim učiteljem na začetku šolskega leta dogovorijo o sistemu pridobivanja ustnih ocen, ki mu lahko brez problema sledijo. Pisna ocenjevanja se napovedo na začetku vsakega ocenjevalnega obdobja in se revidirajo ob vsaki menjavi urnika.
Katere športne površine ima šola in ali jih lahko dijaki uporabljajo tudi med prostimi urami? So med prostimi urami na voljo še kateri drugi prostori?
Šola ima veliko športno dvorano in staro telovadnico, fitnes, zunanja igrišča in plesno dvorano. Dijaki lahko med prostimi urami uporabljajo te površine, zanje pa so med glavnimi odmori organizirane tudi športne lige in občasne rekreativne dejavnosti v projektu Zdrava šola. Med odmori radi uporabljajo tudi igrišča in fitnes, na galeriji športne dvorane in ob igrišču pa lahko ves čas igrajo namizni tenis. Dijaki pa proste ure radi preživljajo tudi v kabinetu dijaške skupnosti, ki je namenjen samo njim, v šolski knjižnici in tudi v kleti pod staro telovadnico, kjer je šolska soba pobega.
Ali lahko dijaki na šoli dobijo »status« in kakšne vrste statusov obstajajo?
Da. Nov pravilnik odpravlja ime »status« in uvaja novo poimenovanje – prilagoditev obveznosti dijaku v srednji šoli. Gre za prilagoditve, kot so napovedno ustno ocenjevanje, dogovorno pisanje testov, manjše število ocen, opravljanje predmetnih izpitov … Prilagoditve imajo dijaki, ki se vzporedno izobražujejo, vrhunski in perspektivni športniki, raziskovalci, tekmovalci, prostovoljci. Dijakom, ki delajo raziskovalne naloge, ki so uspešni na nacionalnih tekmovanjih iz znanja, ki se pripravljajo za nastope in tekmovanja v šoli in zunaj nje ali sodelujejo, nastopajo in tekmujejo v sekcijah kulturnih, mladinskih in športnih društev, ter tisti, ki sodelujejo v glasbenih zasedbah šole, lahko šola stalno ali začasno prilagodi obveznosti.
Glede na to, da je na GCC zelo pestra kulturna dejavnost – ali to pomeni, da so vsi dijaki aktivni na tem področju?
Ne, nikakor niso vsi dijaki aktivni v zunajšolskih dejavnostih s področja kulture. Veliko pa je takšnih, ki najdejo krožek/dejavnost, v okviru katere razvijajo svoje interese (na področju kulture in številnih drugih področjih).
Kako je poskrbljeno za varnost dijakov?
Dobro sodelovanje vseh na šoli omogoča varno in prijetno vzdušje. Šola in njena okolica sta varovani z videonadzorom. Dijaki so seznanjeni s šolskimi pravili, ki veljajo tudi na šolskih ekskurzijah in pri drugih organiziranih aktivnostih. Organiziramo tudi razredne ekipe prve pomoči – za dijake, ki jih to delo zanima, organiziramo delavnice s predavanji in praktičnimi usposabljanji za prvo pomoč.
Ali se veliko prvošolcev prepiše v prvem letu šolanja na druge šole?
Kadar dijaki ugotovijo, da njihova izbira programa ni bila prava, se odločijo za prepis – lahko znotraj GCC ali na kakšno drugo šolo. Prepisov ni veliko.
Katere projekte organizira šola?
GCC je članica številnih nacionalnih in mednarodnih partnerskih združenj, tako da je projektno dogajanje zelo pestro. Za vsakega dijaka (in učitelja) se najde projekt, v katerem lahko razvija svoje talente in potenciale. Ob nacionalnih in mednarodnih projektih pa pripravljamo tudi številne šolske, ki jih spodbudijo dijaki in mentorji. Ti se vežejo zlasti na specifike posameznega izobraževalnega programa. Dijakom in učiteljem omogočamo tudi številne učne izmenjave s tujino. Dijaki programa predšolska vzgoja imajo možnost opravljanja prakse v tujini.
Ali se lahko dijaki in starši v delo šole vključujejo tudi z različnimi idejami in predlogi?
Da. Njihovih konstruktivnih predlogov smo vedno veseli. Dijaki lahko na razrednih urah, na sestankih dijaške skupnosti ali na razgovoru z ravnateljem izrazijo svoje predloge. Dijaški razvojni tim (DRT) je posvetovalni organ ravnatelja.Starši lahko svoje predloge izrazijo na govorilnih urah, roditeljskih sestankih ali na sestankih Sveta staršev GCC. Za dijake in starše šola redno pripravlja tudi različna izobraževanja z gostujočimi predavatelji.
Ali na šoli deluje šolski sklad oz. kako je s podporo dijakom iz socialno šibkejših okolij?
Da. Zelo aktiven Šolski sklad GCC se skupaj s šolo trudi zagotavljati enake možnosti za dijake vseh treh programov, tako pri nadstandardnih storitvah kot tudi pri pomoči socialno ogroženim dijakom. Sklad nameni približno 50 % sredstev pomoči socialno šibkim dijakom, ostala pa nadstandardu in razvijanju ustvarjalnosti. Nadzor nad porabo sredstev izvaja upravni odbor, ki ga vodijo starši. Šolski sklad se financira tudi z donacijami 0,3 % dohodnine.
Ali na šoli deluje učbeniški sklad?
Da. Dijaki si ob vpisu izberejo, katere od obveznih učbenikov si bi izposodili iz učbeniškega sklada.
Ali je srednja šola težka?
Odgovora naših dijakov sta da in ne. Menijo, da je to, ali je srednja šola težka, stvar osebne odločitve in odnosov. Pomembna se jim zdi tudi organizacija časa. Vsekakor se delo na (ob)šolskem področju obrestuje. Učenje in znanje v vseh njunih pojavnih oblikah sta največji naložbi za življenje.